.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شاگرد برجسته امام: رضايي، حقاً فرزند راستين امام و حامي ولايت و خادم ملت است

آيت‌الله راستي کاشاني در پاسخ به پرسش انتخاباتي جمعي از فضلا و شاگردان خود و جمعي از مومنين تاکيد کردند: دکتر محسن رضايي حقاً فرزند راستين امام و حامي و پيرو ولايت فقيه و خادم ملت مسلمان ايران هستند و در جهت سعادت و بهروزي ملت ايران، تلاشگر و کوشا مي‌باشند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از پايگاه اينترنتي دکتر محسن رضايي، متن پرسش انتخاباتي جمعي از فضلا و شاگردان حضرت آيت الله راستي کاشاني و جمعي از مومنين از ايشان و پاسخ معظم‌له به شرح زير است:

محضر مبارك فقيه اهل بيت عصمت و طهارت
حضرت آيت الله العظمي آقاي راستي كاشاني مدظله‌العالي

با سلام و تحيت و آروزي سلامتي و طول و عمر و دوام تأييدات حضرت عالي

از آنجايي كه جناب آقاي دكتر محسن رضايي در انتخابات دور دهم رياست جمهوري اسلامي ايران اعلام آمادگي نموده و نامزد شده اند، و از سالياني دور چه قبل و چه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي با حضرت مستطاب عالي ارتباط و همراهي داشته اند، خواهشمنديم كه شناخت خود را از ايشان بيان فرماييد.

نظر مبارك حضرتعالي و علماي اعلام، چون هميشه چراغ راه علاقمندان و متدينين ملت مسلمان ايران خواهد بود.
خداوند سلامتي و طول عمر به شما عطا فرموده و سايه مبارك عالي را مستدام بدارد.

ادام الله ظلکم الشريف
جمعي از فضلاء و شاگردان حضرتعالي و جمعي از مومنين
28/02/1388


پاسخ حضرت آيت الله راستي کاشاني به پرسش مکتوب جمعي از فضلا و شاگردان خود و جمعي از مومنين بدين شرح است:

باسمه تعالي
الحمدلله رب العالمين و الصلوة و السلام علي محمد و آله الطيبين الطاهرين
و اللعن الدائم علي اعدائهم اجمعين الي يوم الدين

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

همانطور كه اشاره نموده ايد، شناخت و آشنايي ايشان با اينجانب سالياني طولاني و قريب به جهل سال، چه قبل و چه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مي‌باشد. در اين فرصت كوتاه و با حال حقير، زمان بيان نيست كه مفصل است و مجال ديگري مي‌طلبد.

اجمالاً فرزند عزيزم جناب آقاي دكتر محسن رضايي دامت توفيقاته از مبارزين فعال و خدوم نهضت اسلامي ملت مسلمان ايران مي‌باشد، مبارزات و اقدامات عظيم و بي باكانه و خطير ايشان در جهت پيروزي و به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي فراموش نمي‌شود. حضور ايشان در بعد از پيروزي انقلاب در جهت تقويت و حفظ و تداوم آن به خصوص در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مهم و بي بديل است.

نقش ايشان در فرماندهي سپاه و دفاع مقدس و پيروزي‌ها و سرافرازي رزمندگان دلاور اسلام و ايران به همراه ساير فرماندهان و دلاورمردان، در پرتو هدايت و فرامين حضرت امام قدس سره قابل چشم پوشي نيست و آشكار مي‌باشد.
به واقع دكتر محسن رضايي در مبارزه و جهاد از مجاهدين جان بر كف و آماده و با رشادت تمام در خدمت انقلاب و نظام اسلامي بوده و هستند.

آنچه كه مهم است و از خصلت‌هاي ارزشي و برجسته ايشان مي‌باشد، التزام عملي و ديني و پايبندي ايشان به احكام شرعي و اسلامي و مذهب حقه جعفري و تعهد ايشان است لذا در اين ساليان طولاني و جهاد و حركت مستمر، ارتباط ايشان با روحانيت و مرجعيت و ولايت فقيه پيوسته و توجه به مشروعيت اعمال و کارهايشان است که به آن اهتمام داشته اند.

قبل از پيروزي انقلاب اسلامي که مستمر با اينجانب ارتباط داشته و در تنظيم شرعي و ديني کارهاي خود دقت داشتند و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ارتباط خود را با ولايت فقيه و مرجعيت و حوزه حفظ نموده و حرکت در مسير ولايت فقيه و تبعيت از آن را داشته اند.

توجه و اهتمام به ارتباط سپاه با ولايت فقيه و حضور نمايندگان رهبري در اين نهاد و تحکيم بنيانهاي عقيدتي و اخلاقي و معنوي سپاه، از اقدامات نيک و از تلاشها و کوششهاي مجدانه ايشان است.

الحمدلله با مطالعات پيوسته و تحصيل در رشته اقتصاد و حضور در عرصه‌هاي مختلف ايران اسلامي و شرکت در تنظيم برنامه و سياست‌هاي نظام، به امور جامعه و برنامه‌هاي اقتصادي و رفاهي براي ملت مسلمان اهتمام و توجه دارند.
حضور موفق و مثبت ايشان در مسئوليت‌هاي خطير نظام اسلامي و تدبير و مديريت و فرماندهي نيروهاي انقلاب، کوله باري از تجربه و موفقيت را برايشان به ارمغان آورده است که بايد از آن استفاده شده و مردم ايران غنيمت شمرده و قدر بدانند.

به هرحال با اين خدمات و توفيقات بزرگ و شايستگي‌ها و لياقت ها، دکتر محسن رضايي حقاً فرزند راستين امام و حامي و پيرو ولايت فقيه و خادم ملت مسلمان ايران هستند و در جهت سعادت و بهروزي ملت ايران تلاشگر و کوشا مي‌باشند.

اينجانب در اين مدت ايشان را به صدق و صفا و خلوص و سلامت نفس و خدمت و تلاش در جهت رضايت حق تعالي و اهل بيت معصومين سلام الله عليهم اجمعين يافته ام.

همين حضور در ميدان انتخابات رياست جمهوري اسلامي، گوياي نيت صادق و خلوص و عزم خدمت و نگاهباني از دستاوردهاي نظام اسلامي و استمرار خط امام مي‌باشد که گفتني‌ها در اين مورد بسيار و حال حقير و زمانِ کوتاه، اجازه بيان آن را نمي‌دهد. باشد تا زماني ديگر.

با توجه به حضور در عرصه‌هاي مختلف نظام اسلامي و اثبات توانايي و مديريت، اينجانب دکتر محسن رضايي را براي مسئوليت خطير رياست جمهوري اسلامي ايران سزاوار و شايسته مي‌دانم.

از خداي منان خواهانم که ما را از سربازان راستين حضرت بقيه الله الاعظم ارواح العالمين لتراب مقدمه الفداء قرار دهد و ملت مسلمان ايران را به تکليف خويش راهنمايي فرمايد.

انه ولي الهدايه و التوفيق
حسين راستي کاشاني
پنج شنبه 26 جمادي الاولي 1430

گذري بر زندگينامه حضرت آيت الله راستي كاشاني (دامت بركاته)

حضرت آيت الله آقاي حاج شيخ حسين راستي كاشاني از اساتيد و علماي بزرگ و برجستگان جامعه مدرسين حوزه علميه قم هستند که پس از فراگيري دروس مقدماتي در کاشان، عازم حوزه علميه قم شده و از محضر اساتيد بزرگي همچون آيات عظام علامه طباطبايي، حاج شيخ مرتضي حائري يزدي (فرزند موسس حوزه عميه قم) و حاج سيد محمدباقر سلطاني طباطبايي بهره يافت و پس از آن به نجف اشرف مهاجرت نمود و ساليان متمادي در محضر درس اساتيد بزرگ نجف، همچون آيت الله العظمي خويي، آيات عظام ميرزا باقر زنجاني، سيد محسن حكيم، سيد محمود شاهرودي، سيد عبدالهادي شيرازي، ميرزا حسن بجنوردي و آسيد جمال گلپايگاني، شركت جست.

علاوه بر اين، مدتي در جلسات فقهي شوراي استفتاي آيت الله العظمي خويي حضور يافت. كرسي درس ايشان در سالهاي دهه 40 در نجف اشرف از درسهاي موفق و مطرح بود كه شاگردان فراواني را تربيت كرد. اما با شرفيابي حضرت امام (ره) به نجف اشرف، حضرت آيت الله راستي درس خود را تعطيل و همراه با شاگردان خود در محضر درس امام خميني (ره) شركت نمود كه اين حركت در حوزه علميه نجف اشرف بازتاب گسترده‌اي يافت.

اشتغال به فعاليتهاي گسترده علمي، ايشان را از حضور در عرصه فعاليتها و مبارزات سياسي بازنداشت. ايشان از نخستين روزهاي آغاز نهضت امام خميني (ره) به صف مبارزان و ياران امام (ره) پيوست و مستمرا با اطاعت از امام (ره) به افشاگري عليه خاندان پهلوي و رژيم طاغوت پرداخت، اساسا تعطيل كردن حوزه درس خود در نجف اشرف و حضور در درس امام، با هدف مطرح نمودن و تقويت نهضت امام خميني (ره) بود. معظم له در سال 1343 مجدانه بحث تقليد از حضرت امام را مطرح كرد.

ايشان پس از مراجعت به قم در سالهاي دهه 50 در جامعه مدرسين حوزه علميه قم حضور يافت و جزء فعالان اين مجموعه عظيم‌القدر شد و امضاي ايشان از آن زمان ذيل بيانيه‌ها و اعلاميه‌هاي افشاگرانه جامعه مدرسين حوزه علميه قم عليه رژيم طاغوت و از جمله اعلاميه خلع شاه از سلطنت به چشم مي‌خورد.

ايشان در اوج اعتصابات شركت نفت به نمايندگي از سوي امام (ره) براي حمايت و پشتيباني از اعتصابيون به آبادان رفت و نيز در ايام اوج گيري انقلاب اسلامي، در جمع روحانيت، در مسجد دانشگاه تهران متحصن شد.

برخي از مسئوليت‌هاي ايشان پس از پيروزي انقلاب اسلامي به اين شرح است:

1- عضويت در دفتر استفتائات امام (ره).
2- عضويت در شورايعالي موقت اعزام قضات.
3- عضويت در شوراي تشخيص صلاحيت فقهي و اجتهاد كانديداهاي شوراي عالي قضايي.
4- نمايندگي حضرت امام (ره) در شوراي عالي مديريت حوزه علميه قم
5- رياست شوراي عالي مديريت حوزه علميه قم.
6- عضويت در جامعه مدرسين حوزه علميه قم.
7- دو دوره نمايندگي مجلس خبرگان رهبري از استان تهران.

فعاليتهاي علمي حضرت آيت الله راستي حديث مفصلي است كه دراين مختصر نمي‌گنجد. ايشان حدود 50سال است كه به تدريس در حوزه‌هاي علميه كاشان، نجف اشرف و قم اشتغال دارند و از اين رهگذر شاگردان فراواني را پرورش داده‌ اند كه برخي از آنها، خود، استادان و فضلايي هستند كه در حوزه‌هاي علميه ايران و ساير كشورها مشغول انجام وظيفه‌اند و بعضي نيز در پستهاي مهم و حساس نظام، خدمت مي‌كنند.

آيت الله راستي كاشاني در سالهاي نخست پيروزي انقلاب اسلامي به نمايندگي از سوي امام (ره) ماموريت يافتند تا نسبت به ساماندهي امور حوزه و ايجاد تشكيلات شوراي مديريت حوزه علميه قم همت گمارند كه در اين زمينه، خدمات شايسته‌ ايشان، آثار و بركات فراواني داشته كه همچنان در جريان است.

همچنين به اطلاع علاقمندان مي‌رساند متن کامل زندگينامه معظم‌له در پايگاه اطلاع رساني جامعه مدرسين حوزه علميه قم قابل دسترسي مي‌باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.